نمایشگاه قرآن به مناسبت های مختلف و در سراسر كشور موج آفرینی كند
نوشته شده توسط : chudae

حجت الاسلام 'مجید حیدری فر' روز جمعه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: با توجه به موج آفرینی نمایشگاه قرآن، چناچه این نمایشگاه در قالبی كوچكتر به صورت گردشی و طی سال، به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی به مدت مثلا یك هفته در سراسر كشور بویژه در شهرها و شهرستان های كوچك برگزار شود، تاثیر بسیاری خواهد داشت.

وی افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن كریم موج آفرینی در راستای فعالیت های قرآنی در سراسر كشور است و این امر سبب می شود تا تمام نهادها و موسسات خصوصی و دولتی در این مساله دخیل شوند و اگر این موج آفرینی در تمام كشور فراگیر شود؛ در گسترش فرهنگ قرآن تاثیر بسزایی خواهد داشت.

حیدری فر از برگزاری نمایشگاه قرآن به عنوان فرصتی بسیار مناسب در تمام كشور و حتی حوزه خارج از كشور یاد كرد و گفت: موج آفرینی نمایشگاه قرآن بگونه ای است كه حتی بسیاری از كسانی كه به ظاهر مذهبی نیستند به نمایشگاه مراجعه كرده و از محصولات فرهنگی و همچنین نظرات مشاوران كارشناسان دینی استفاده كنند.

نماینده حوزه علمیه در كمیسیون پژوهش و آموزش های عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاثیرگذاری نمایشگاه قرآن گفت: در سال های اخیر منشور توسعه قرآنی به تصویب رسید و همچنین كمیته ها و كمیسیون هایی تشكیل شده و بسیاری از مسوولان و وزیران را در مسایل مربوط به قرآن مرتبط كرد؛ در حالیكه در گذشته فعالیت های قرآنی به این اندازه گسترده نبود.

حیدری فر اضافه كرد: گرچه امروز نظام تشكیلاتی كشور در مسایل قرآنی درگیر شده اما همچنان به وضعیت مطلوب دست نیافته ایم، زیرا هر سال با پایان یافتن نمایشگاه، بسیاری از دست اندركاران و مدیران بخش ها، مسوولیت خود را پایان یافته تلقی می كنند.

وی تاكید كرد: بخش نظارت و ارزیابی نمایشگاه بین المللی قرآن كریم می تواند برای بهترین مدیران نمایشگاه برنامه ریزی كرده و پس از پایان یافتن بیستمین نمایشگاه آنان را برای نمایشگاه سال آینده معرفی كند تا این مدیران علاوه بر انكه از هم اكنون دغدغه برگزاری نمایشگاه سال آینده را دارند، برای 12 نمایشگاه استانی نیز برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

حیدری فر با تاكید بر برگزاری نمایشگاه قرآن در سراسر كشور به نقش رسانه ها اشاره كرد و گفت: پوشش خبری این نمایشگاه ها از سوی صدا وسیما و خبرگزاری ها به تاثیرگذار بودن آنها بسیار كمك خواهد كرد و این موج آفرینی را گسترش خواهد داد.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم تا 24 مرداد ماه مصادف با 25 ماه رمضان در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

فراهنگ ** 1003 ** 1071





:: برچسب‌ها: شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: